Amazon
PPC Reklam Danışmanlığı
Amazon’da ürünlerinizi ön plana çıkarmak ve satışlarınızı artırmak mı istiyorsunuz? Profesyonel Amazon PPC (Pay-Per-Click) Reklam Danışmanlığı hizmetimizle tanışın! Uzman ekibimiz, Amazon’da görünürlüğünüzü maksimize ederek, doğru hedef kitleye ulaşmanızı ve yatırım getirinizi (ROI) en üst düzeye çıkarmanızı sağlıyoruz.
100+ Firma Tecrübesi
Amazon Reklam Danışmanı Ne iş yapar?
Amazon reklam danışmanı, Amazon’da satış yapan bir mağazanın ürün listeleme sürecinden SEO çalışmasına, reklam kampanyalarını oluşturmaktan günlük, haftalık, aylık ve yıllık optimizasyonlarına kadar tüm süreçte etkin bir rol oynar. Ürünlerin maliyet hesaplarından, lojistik, depolama ve paketleme maliyetlerine kadar her konuda bilgi sahibidir.
Reklam danışmanı henüz ürünler Amazon’da listelenmeden önce satış stratejisini ve hedef kitlesini belirler ve tüm çalışmaları bu stratejiye göre yürütür. Yine stratejiye uygun olan reklam kampanyalarını oluşturur ve hergün reklamların verimliliğini kontrol ederek gerekli optimizasyonları yapar. Sürekli olarak platform içi veriler ışığında raporlarını satıcıya sunar ve verimliliği sürekli olarak iyileştirmeye çalışır. Özetle Amazon reklam danışmanı satış sürecinin her aşamasında aktif bir rol oynar.
Amazonda Doğru Reklamların Avantajları Nelerdir?
Amazon platform içi reklam konusunda dünyanın en karmaşık ve en zorlu platformudur. Birçok platformda sadece reklam vermek istediğiniz ürünü seçmek ve bütçeyi belirlemek yeterli olabiliyorken, Amazon’da çok farklı türde reklam mevcut olmakla birlikte ve reklamların çalışma konumları da farklıdır. Bu durumda birbiri ile bağlantılı birçok farklı parametreyi doğru yönetmek anlamına gelir. Amazon’un reklam algoritmasının çözülmesi zor bir yapıda olması doğru reklam veren satıcılar için büyük bir avantaj sağlar. Birçok satıcı reklamları yönetemediği için mağazasını kapatmak zorunda kalırken doğru reklam verebilen satıcılar ürünlerini ilk sayfaya taşıyabilir, bu sayede organik(reklamsız) satışlar da artış gösterir ve kısa sürede yüksek
Amazon PPC Danışmanlığı Kimler İçin
Amazon’da Private Label satış yapan satıcıların %91’i başarısız olmaktadır. Bu nedenle Private Label satış yapan veya yapmak isteyen satıcılar için Amazon reklamlarını yönetmek zorunluluktur diyebiliriz. PPC danışmanları bu noktada devreye girer ve ürünün listelenmesinden, fotoğraflarının belirlenmesi gibi başlangıç aşamalarından başlayarak tüm reklam kampanyası süreçlerini, optimizasyon ve karlılık hesaplarını yapar ve sizi %9’luk başarılı ve istikrarlı satış yapabilen grubun içerisinde tutmaya çalışır. Bu nedenle Private Label satış yapan her satıcının bir PPC danışmanına kesinlikle ihtiyacı vardır.
Amazon reklam süreçleri nelerdir ?
Amazon reklam süreçleri esasen ürünün belirlenmesi ile birlikte başlar. Reklam kampanyası başlatılmadan önce hedef kitle ve rakip analizleri yapılmalıdır. Benzer ürünü satan rakip satıcılar, müşterilerin ürünü hangi anahtar kelimeler ile arattığı, ürünün hangi reklam türünde pazarlamaya daha uygun olduğu gibi konularda analizler yapılmalıdır. Ardından anahtar kelime, ürün target, kategori target, marka reklamı, display yani görsel reklamlar gibi reklam türlerine ait kampanyalar oluşturulabilir. Kampanya oluşturmak kadar bu reklam kampanyalarını düzenli olarak takip etmek, analiz etmek, yorumlamak ve optimize etmek de bir o kadar önemlidir.
Amazon Terimler Sözlüğünü İndir
Maestrozonlular Ne Diyor
Private Label Birebir Mentörlük hizmetimiz ile işinizi gelir getiren bir makineye dönüştürün 🚀
Maestrozon ile Private Label Birebir Danışmanlık: İşinizi büyütmek için gereken tüm bilgi ve stratejilere sahip olun. Başarınızı birlikte inşa edelim ve gelir getiren bir iş modeline dönüştürelim! 📈
Partnerlerimiz
Sık Sorulan Sorular
Maestrozon, online satış platformlarının en büyüğü olan Amazon ve bunun yanı sıra Avrupa ve Amerika’da toplam 20’den fazla platformda (Walmart, Wayfair, Target, Kohl’s, Otto, Kaufland vb.) 7 yılın üzerinde satış ve danışmanlık deneyimine sahip profesyonel bir ekipten oluşur. Amazon’un en büyük 1000 firmasından birkaçının da yer aldığı elit bir müşteri grubuna danışmanlık hizmeti vermektedir. Toplamda 400 milyon doların üzerinde satış ve 50 milyon doların üzerinde reklam bütçesini yöneten ekibimiz bu süreçte her türlü senaryo ile karşılaşmış ve sayısız satış stratejisi geliştirmiştir. Türkiye’de benzer seviyede bir danşmanlık hizmeti veren ekip olmadığı gibi; strateji belirleme, marka konumlandırma, PPC reklam optimizasyonu ve analiz konusunda sektörünün en deneyimli firmasıdır.
Amazon’da birçok farklı reklam türü mevcuttur. Bu reklamlar 4 ana başlık altında toplanır, bunlar:
- Sponsored Product
- Sponsored Brand
- Sponsored Display
- Sponsored TV
reklamlarıdır. Bu reklamları sırasıyla; ürün bazlı, marka bazlı, görsel temalı ve TV de yayınlanan reklamlar olarak kabaca sınıflandırabiliriz. Bu reklam türleri Amazon içerisinden oluşturulan reklam türleridir. Diğer yandan Amazon’a platform dışından da reklamlar verilebilir ve Amazon mağazasına dışarıdan da trafik çekebilmektedir.
Amazon’da reklam maliyeti karlılığın hesaplanmasında en önemli faktörlerden biridir. Reklam maliyetinin bir ürünün satış fiyatına oranına Amazon reklamcılık dilinde ACOS denir. Tam tersi olarak bir ürünün satış fiyatı içerisinde reklama harcanan tutarın oranına da ROAS denmektedir. Örneğin; 100$ satış fiyatı olan bir ürünü pazarlamak için 20$ reklam vermişseniz bu ürünün ROAS değeri 100/20=5’tir. ROAS değerini baz alarak değerlendirmek gerekirse ülke, kategori, ürün gibi parametrelere göre her ürünün ideal ROAS değeri farklılık gösterir. Belirli bir ülkede veya üründe ROAS değerinin 4 olması düşük şeklinde değerlendirilebilirken başka bir ülke veya ürün grubunda bu değerin 4 olması oldukça karlı olabilir.
Reklam maliyeti, temel olarak reklamınıza kaç adet müşterinin tıkladığına veya reklamınızın kaç adet potansiyel müşteriye gösterildiğine bağlı olarak değişir. Amazon’un reklam algoritmasının temelini oluşturan PPC (pay-per-click) yani “tıklama başına maliyet” sistemine göre reklamınıza tıklandığı kadar ücret ödersiniz. Ancak örneğin videolu reklam türlerinde müşteri reklama tıklamasa dahi kaç adet müşteriye gösterilirse o kadar fazla ücret ödersiniz. Bu durum maliyetin reklam türüne göre değişkenlik göstermesine bir örnektir. Diğer yandan satış yaptığınız kategoride rekabet fazlaysa rakiplerinizin üzerine çıkabilmek için tıkalma başına daha fazla “bid” yani teklif sunabilirsiniz böylece raklam maliyetiniz daha da artacaktır, ancak rekabetin çok az olduğu bir kategoride düşük tıklama maliyeti ile reklam verebilirsiniz, bu durumda reklam giderinizi de daha düşük olacaktır. Özetle Amazon’da reklam maliyetleri birçok farklı parametreye göre değişkenlik gösterir.